Мова і нація [Текст] : Тези про місце і роль мови в національному відродженні України / Я. Радевич-Винницький, В. Іванишин

Автори: Радевич-Винницький Ярослав; Іванишин ВасильВідомості про видання: Видання шосте, доповненеВихідні дані: Львів : Видавництво «Апріорі», 2012Опис: 210 с. ; 206 мм.Мова: українська.Країна: Україна.ISBN: 978-617-629-091-9.Розділ знань: Науково-популярне виданняУДК: 811.161.2'272Примітка про читацьке призначення: Видання адресоване членам Товариства «Просвіта», вчителям, студентам, учням, політикам, усім, кому не байдужа доля рідного народу і його мови, хто цікавиться гуманітарними науками.Анотація:
    Пропонована праця в лаконічній формі тез широко висвітлює мовознавчу проблематику, пов’язану із суттю, роллю та функціонуванням мови в суспільстві, розкриває механізм денаціоналізації народу на мовному ґрунті, подає науковий матеріал, потрібний кожному громадянинові для вироблення мовознавчого світогляду, належного ставлення до рідної та інших мов.;
    У наш час у світі спостерігається масове зацікавлення мовними проблемами. Буквально вибухового характеру воно набуло в Україні. Люди свідомо чи здебільшого інтуїтивно відчувають життєву важливість розв’язання цих проблем для перспектив національного буття.
    Численні публікації на мовну тематику в пресі мають переважно полемічний, агітаційно-величальний чи безадресно-звинувачувальний характер. Принагідні і фрагментарні у своїй масі, часто перенасичені плаксивою емоційністю та обережною поблажливістю, вони не надто сприяють формуванню свідомого патріотизму й активної позиції в питаннях національно-мовного буття. Певній частині публікацій властива псевдонауковість, нерідко в отруйному поєднанні з антиукраїнським підтекстом.
Зміст:
Передмова від видавця
Єдина державна мова - запорука цілісності України (І Васюник) 3
Передмова до другого видання 5
Передмова до третього видання 10
Передмова до четвертого видання 14
Передмова до шостого видання 16
Вступ 22
І. ЛІНГВОЦИД 25
Лінгвоцид через заборону мови чужою державою (Церквою) 27
Лінгвоцид через приниження статусу й престижу мови 32
Лінгвоцид через оголошення мови неприродною 36
Лінгвоцид через оголошення мови неавтохтонною 37
Лінгвоцид через «зближення» й уподібнення 39
Лінгвоцид через ставлення до носіїв мови 42
Лінгвоцид через освіту 44
Лінгвоцид через демографічну політику 50
Лінгвоцид через привілеї для панівної мови та її носіїв 56
Лінгвоцид через «свободу вибору» мови 58
Лінгвоцид через звуження соціальної приналежності мови 59
Лінгвоцид через «розквіт» мови 64
Лінгвоцид через боротьбу із «засиллям української мови» 65
Інші форми лінгвоциду 67
II. ЩО ТАКЕ МОВА 71
III. НАУКИ ПРО МОВУ 76
IV. ФУНКЦІЇ МОВИ 80
V. ВЗАЄМОДІЯ МОВ 91
VI. ПРЕСТИЖ МОВИ 95
VII. УКРАЇНСЬКА МОВА СЕРЕД ІНШИХ МОВ СВІТУ 98
VIII. ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МОВ 102
IX. МОВА І ЕТНОС 107
X. РІДНА МОВА 114
XI. ДВОМОВНІСТЬ 119
XII. МОВА В СУСПІЛЬСТВІ 126
XIII. МОВА І ТЕРИТОРІАЛЬНІ ДІАЛЕКТИ 128
XIV. МОВА І КУЛЬТУРА 134
XV. МОВА ТА ІДЕОЛОГІЯ 138
XVI. МОВА І ПОЛІТИКА 144
XVII. МОВА І ДЕРЖАВА 151
XVIII. МОВА ТА ІСТОРІЯ 157
XIX. НАЗВА НАШОЇ МОВИ 161
XX. ПОХОДЖЕННЯ НАШОЇ МОВИ 173
XXI. УКРАЇНІЗАЦІЯ 186
XXII. МОВА І ШКОЛА 193
XXIII. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ 198
XXIV. МОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН 204
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Тип одиниці зберігання Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Штрих-код
 Книги Книги Школа № 7 811.161.2'272 / Р15 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно SC7LV011579

Передмова від видавця
Єдина державна мова - запорука цілісності України (І Васюник) 3
Передмова до другого видання 5
Передмова до третього видання 10
Передмова до четвертого видання 14
Передмова до шостого видання 16
Вступ 22
І. ЛІНГВОЦИД 25
Лінгвоцид через заборону мови чужою державою (Церквою) 27
Лінгвоцид через приниження статусу й престижу мови 32
Лінгвоцид через оголошення мови неприродною 36
Лінгвоцид через оголошення мови неавтохтонною 37
Лінгвоцид через «зближення» й уподібнення 39
Лінгвоцид через ставлення до носіїв мови 42
Лінгвоцид через освіту 44
Лінгвоцид через демографічну політику 50
Лінгвоцид через привілеї для панівної мови та її носіїв 56
Лінгвоцид через «свободу вибору» мови 58
Лінгвоцид через звуження соціальної приналежності мови 59
Лінгвоцид через «розквіт» мови 64
Лінгвоцид через боротьбу із «засиллям української мови» 65
Інші форми лінгвоциду 67
II. ЩО ТАКЕ МОВА 71
III. НАУКИ ПРО МОВУ 76
IV. ФУНКЦІЇ МОВИ 80
V. ВЗАЄМОДІЯ МОВ 91
VI. ПРЕСТИЖ МОВИ 95
VII. УКРАЇНСЬКА МОВА СЕРЕД ІНШИХ МОВ СВІТУ 98
VIII. ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ МОВ 102
IX. МОВА І ЕТНОС 107
X. РІДНА МОВА 114
XI. ДВОМОВНІСТЬ 119
XII. МОВА В СУСПІЛЬСТВІ 126
XIII. МОВА І ТЕРИТОРІАЛЬНІ ДІАЛЕКТИ 128
XIV. МОВА І КУЛЬТУРА 134
XV. МОВА ТА ІДЕОЛОГІЯ 138
XVI. МОВА І ПОЛІТИКА 144
XVII. МОВА І ДЕРЖАВА 151
XVIII. МОВА ТА ІСТОРІЯ 157
XIX. НАЗВА НАШОЇ МОВИ 161
XX. ПОХОДЖЕННЯ НАШОЇ МОВИ 173
XXI. УКРАЇНІЗАЦІЯ 186
XXII. МОВА І ШКОЛА 193
XXIII. КУЛЬТУРА МОВЛЕННЯ 198
XXIV. МОВНІ ОБОВ’ЯЗКИ ГРОМАДЯН 204

Пропонована праця в лаконічній формі тез широко висвітлює мовознавчу проблематику, пов’язану із суттю, роллю та функціонуванням мови в суспільстві, розкриває механізм денаціоналізації народу на мовному ґрунті, подає науковий матеріал, потрібний кожному громадянинові для вироблення мовознавчого світогляду, належного ставлення до рідної та інших мов.

У наш час у світі спостерігається масове зацікавлення мовними проблемами. Буквально вибухового характеру воно набуло в Україні. Люди свідомо чи здебільшого інтуїтивно відчувають життєву важливість розв’язання цих проблем для перспектив національного буття.
Численні публікації на мовну тематику в пресі мають переважно полемічний, агітаційно-величальний чи безадресно-звинувачувальний характер. Принагідні і фрагментарні у своїй масі, часто перенасичені плаксивою емоційністю та обережною поблажливістю, вони не надто сприяють формуванню свідомого патріотизму й активної позиції в питаннях національно-мовного буття. Певній частині публікацій властива псевдонауковість, нерідко в отруйному поєднанні з антиукраїнським підтекстом.

Видання адресоване членам Товариства «Просвіта», вчителям, студентам, учням, політикам, усім, кому не байдужа доля рідного народу і його мови, хто цікавиться гуманітарними науками.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки
Поділитися

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine