Біологія [Текст] : підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів / Н. Ю. Матяш, Л. І. Остапченко, О. М. Пасічніченко, П. Г. Балан
Publication: Київ : Генеза, 2016Description: 288 с. ; 243 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-966-11-0703-7.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 57*кл8(075.3)Item type | Current library | Call number | Status | Date due | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-59 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-58 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-34 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 31/05/2025 | п-191-35 | |
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-36 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-37 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-38 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-39 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-40 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-41 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-42 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-43 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-44 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-45 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-46 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-47 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-48 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-49 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-50 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-51 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-52 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-53 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-54 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-55 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-56 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-57 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 31/05/2025 | п-191-32 | |
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 31/05/2025 | п-191-33 | |
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-10 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-11 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-12 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-13 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 31/05/2025 | п-191-14 | |
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-15 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-16 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-17 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-18 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-19 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-20 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-21 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-22 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-23 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-24 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Checked out | 31/05/2025 | п-191-25 | |
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-26 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-27 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-28 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-29 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-30 | ||
![]() |
Школа № 7 | 57*кл8(075.3)/Б63 (Browse shelf(Opens below)) | Available | п-191-31 | ||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-1 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-2 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-3 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-4 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-5 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-6 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-7 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-8 | |||
![]() |
Школа № 7 | Available | п-191-9 |
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України і Наказ Міністерства освіти і науки України від 10.05.2016 № 491)
Експерти, які здійснили експертизу підручника під час проведення конкурсного відбору проектів підручників для учнів 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів і зробили висновок про доцільність надання підручнику грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»:
Калуш Л. Ю., учитель біології Шумського ліцею, Шумського району Тернопільської області, заслужений учитель України;
Куртяк Ф. Ф., кандидат біологічних наук, доцент, завідувач кафедри зоології біологічного факультету ДВНЗ «Ужгородський національний університет»;
Шагієва Р. Р., методист кабінету природничо-математичних предметів, технологій Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Дорогі восьмикласники! З
Вступ
§ 1. Організм людини як біологічна система 4
§ 2. Різноманітність клітин і тканин організму людини 7
§ 3. Органи, фізіологічні та регуляторні системи організму людини 14
§ 4. Значення знань про людину для збереження її здоров’я 20
Тема 1. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ
§ 5. Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини - основа забезпечення його нормального функціонування 26
§ 6. їжа та її компоненти. Склад харчових продуктів. Значення компонентів харчових продуктів ЗО
§ 7. Харчові та енергетичні потреби людини. Значення збалансованого харчування для збереження здоров’я 34
Тема 2. ТРАВЛЕННЯ
§ 8. Будова та функції травної системи людини 40
§ 9. Процеси травлення у ротовій порожнині та шлунку 44
§ 10. Процеси травлення у кишечнику. Виведення з організму неперетравлених решток їжі 49
§ 11. Регуляція процесів травлення в організмі людини 54
§ 12. Харчові розлади. Профілактика захворювань травної системи 58
Тема 3. ДИХАННЯ
§ 13. Значення дихання для існування організму. Система органів дихання людини, її будова та функції 63
§ 14. Процеси газообміну в легенях і тканинах 69
§ 15. Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів 72
§ 16. Хвороби органів дихання та профілактика їх 78
Тема 4. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ
§ 17. Поняття про внутрішнє рідке середовище організму 84
§ 18. Еритроцити. Групи крові. Правила переливання крові 88
§ 19. Лейкоцити. Тромбоцити. Зсідання крові 93
§ 20. Серце: його будова та функції 97
§ 21. Поняття про серцевий цикл. Робота серця та її регуляція 102
§ 22. Будова та функції кровоносних судин. Рух крові по замкненій системі кровоносних судин. Артеріальний тиск 106
§ 23. Перша допомога при кровотечах. Серцево-судинні захворювання та їх профілактика 111
Тема 5. ПРОЦЕСИ ВИДІЛЕННЯ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ
§ 24. Виділення кінцевих продуктів метаболізму - важливий етап обміну речовин. Будова сечовидільної системи людини 118
§ 25. Захворювання органів сечовидільної системи та профілактика їх 124
§ 26. Будова шкіри та її функції 127
§ 27. Терморегуляція в організмі людини. Захворювання шкіри та профілактика їх 132
Тема 6. ОПОРА ТА РУХ
§ 28. Значення опорно-рухової системи 140
§ 29. Типи кісток скелета людини та особливості їхнього сполучення 144
§ 30. Будова скелета людини 147
§ 31. Будова і функції скелетних м’язів 152
§ 32. Робота м’язів та причини їхньої втоми 156
§ 33. Перша допомога при ушкодженнях опорно-рухової системи 160
§ 34. Розвиток опорно-рухової системи людини в процесі її індивідуального розвитку 163
Тема 7. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. НЕРВОВА СИСТЕМА
§ 35. Будова нервової системи людини. Центральна і периферична нервова система 170
§ 36. Будова та функції спинного мозку людини 174
§ 37. Головний мозок людини: стовбурова частина, мозочок 178
§ 38. Головний мозок людини: передній мозок 181
§ 39. Соматична та вегетативна нервова система 185
§ 40. Профілактика захворювань нервової системи 190
Тема 8. ЗВ'ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ
§ 41. Загальна характеристика сенсорних систем організму людини 194
§ 42. Зорова сенсорна система людини 197
§ 43. Особливості функціонування ока людини 202
§ 44. Слухова сенсорна система 207
§ 45. Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю 212
§ 46. Сенсорні системи нюху та смаку. Рецептори внутрішніх органів 216
Тема 9. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ
§ 47. Поняття про вищу нервову діяльність. Природжені механізми поведінки людини 221
§ 48. Умовні рефлекси. Формування поведінкових реакцій людини 224
§ 49. Поняття про сигнальні системи. Мова. Мислення. Свідомість 227
§ 50. Навчання та пам’ять 231
§ 51. Біологічні основи психофізіологічної індивідуальності людини 235
§ 52. Біоритми людини. Сон і неспання 240
Тема 10. РЕГУЛЯЦІЯ ФУНКЦІЙ ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ
§ 53. Поняття про гомеостаз і нервову регуляцію функцій організму людини 245
§ 54. Гуморальна регуляція процесів життєдіяльності. Ендокринна система людини 258
§ 55. Ендокринні залози організму людини. Профілактика захворювань ендокринної системи 251
§ 56. Імунна система. Імунітет специфічний і неспецифічний. Імунізація 255
§ 57. Механізми імунних реакцій організму людини. Алергія. СНІД та його профілактика 258
§ 58. Взаємодія регуляторних систем організму. Стрес і фактори, які його спричиняють 263
Тема 11. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ
§ 59. Будова та функції репродуктивної системи людини 268
§ 60. Статеві клітини. Менструальний цикл. Запліднення. Вагітність 271
§ 61. Запліднення. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції 273
§ 62. Постембріональний розвиток людини 276
Узагальнення. Організм людини як цілісна саморегульована біологічна система. Взаємодія регуляторних систем організму людини 281
Додаток. Вітаміни: добова потреба, основне джерело отримання, фізіологічна дія і прояв гіповітамінозу чи авітамінозу 284
Підручник відповідає навчальній програмі «Біологія, 6~9 класи» для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 29.05.2015 № 585). Дотримання компетентнісного підходу до змісту підручника спрямоване на формування в учнів предметної компетентності, складниками якої є: знання з біології, позитивно ціннісне ставлення до вивчення організму людини і різні способи навчальної діяльності.
There are no comments on this title.