Учні початкових класів із тяжкими порушеннями мовлення: навчання та розвиток [Текст] : навчально-методичний посібник / Ю. В. Рібцун
Publication: Львів : Видавництво "Світ", 2020Description: 264 с. : іл. ; 215 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-966-914-296-2.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 376-056.26Видання стане у пригоді педагогам закладів загальної середньої освіти (учителям молодших класів, учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам, працівникам інклюзивно-ресурсних центрів) і батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо проведення компенсаційної роботи, допоможе краще зрозуміти психологічні й особистісні риси молодшого шкільного віку, свідомо орієнтуватися у виборі шляхів та засобів навчання й виховання здобувачів початкової освіти з тяжкими порушеннями мовлення.
Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Школа № 7 | 376-056.26 / Р57 (Browse shelf(Opens below)) | Available | SC7LV000446 |
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 09.10.2020 № 1 /9-569)
бібліогр. с. 244 (20 джерел)
ВСТУПНЕ СЛОВО 3
РОЗДІЛ 1.ТРУДНОЩІ В НАВЧАННІ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ ІЗ ТЯЖКИМИ ПОРУШЕННЯМИ МОВЛЕННЯ ТА ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇЇХНІХ МОВЛЕННЄВИХ ПОТРЕБ 5
1.1. Види бар'єрів в освітній діяльності молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення 5
1.2. Особливості зорового гнозису дітей із розладами мовленнєвого розвитку, профілактика та компенсація порушень зорових функцій 9
1.3. Стан слухового гнозису молодших школярів з мовленнєвими розладами та складові моделі компенсаційної роботи 15
1.4. Показники сформованості уваги та пам'яті учнів із порушеннями мовлення та їх вплив на навчальну діяльність 25
1.5. Розвиток мислення учнів із тяжкими порушеннями мовлення 29
1.6. Особливості усного та писемного мовлення молодших школярів з мовленнєвими розладами, моніторинг стану сформованості мовленнєвої діяльності, ігри та вправи 46
1.7. Моторний розвиток дітей з мовленнєвими порушеннями 75
1.8. Особливості особистісного розвитку дітей із тяжкими порушеннями мовлення 85
1.9. Стан сформованості емоційної сфери учнів початкових класів із порушеннями мовлення та програмно-методичне забезпечення емоційно-вольового й ціннісно-смислового розвитку школярів 89
РОЗДІЛ 2. ОРГАНІЗАЦІЯ І ПРАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ТА КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ: РЕАЛІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ 99
2.1. Нейропсихологічний і психолінгвістичний підходи в компенсації мовленнєвих розладів у молодших школярів 99
2.1.1. Нейропсихологічні аспекти в подоланні мовленнєвих порушень у дітей 99
2.1.2. Роль латералізації функцій головного мозку в навчанні дітей із тяжкими порушеннями мовлення 104
2.1.3. Змістове наповнення корекційно-розвивальної роботи з молодшими школярами з розладами мовлення 110
2.2. Реалізація Державного стандарту початкової освіти учнів із тяжкими порушеннями мовлення в умовах Нової української школи 183
2.2.1. Специфічні компоненти уроків як невід'ємна складова комплексного подолання мовленнєвих порушень у дітей 183
2.2.2. Комплексне формування мовлення учнів на уроках читання 190
2.2.3. Удосконалення лексичної та граматичної складових мовлення здобувачів початкової освіти на уроках української мови 200
2.2.4. Уроки іноземної мови в початковій школі як засіб поглибленого вивчення рідної (української) мови 211
2.3. Стратегії підтримки молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення 224
2.3.1. Актуальні питання загальної організації навчання дітей із тяжкими порушеннями мовлення 224
2.3.2. Застосування ейдетичних методів і прийомів у навчально-виховній роботі в початковій школі 227
2.3.3. Використання нових інформаційних технологій у роботі з учнями із порушеннями мовленнєвого розвитку 232
2.3.4. Пісочна терапія як засіб компенсації мовленнєвих порушень у дітей 236
2.3.5. Використання прийомів самомасажу в корекційно-розвивальній роботі з дітьми 240
РЕКОМЕНДОВАНА ЛІТЕРАТУРА 244
ДОДАТКИ 245
У навчально-методичному посібнику проаналізовано наявні труднощі в навчанні молодших школярів із тяжкими порушеннями мовлення, запропоновано можливі шляхи реалізації їхніх мовленнєвих потреб, розкрито актуальні питання організації та практичної реалізації освітнього процесу в початковій школі, надано науково-методичні рекомендації з висвітлення сутності корекційно-розвивальної роботи, її основних напрямів, принципів побудови відповідних програм для роботи з дітьми з особливими мовленнєвими потребами, репрезентовано сучасні стратегії підтримки молодших школярів.
Видання стане у пригоді педагогам закладів загальної середньої освіти (учителям молодших класів, учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам, працівникам інклюзивно-ресурсних центрів) і батькам дітей з особливими освітніми потребами щодо проведення компенсаційної роботи, допоможе краще зрозуміти психологічні й особистісні риси молодшого шкільного віку, свідомо орієнтуватися у виборі шляхів та засобів навчання й виховання здобувачів початкової освіти з тяжкими порушеннями мовлення.
There are no comments on this title.