Нова українська школа: розвиток читацької компетентності в учнів початкової школи в системі інтегрованого навчання [Текст] : навчально-методичний посібник / Старагіна І. П., Терещенко В. Μ., Панченков А. О.

Автори: Старагіна Ірина Петрівна; Терещенко Василь Миколайович ; Панченков Андрій ОлексійовичPublication: Харків : Творче обєднання «Соняшник», 2020Description: 176 с. : іл. ; 242 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-617-7673-51-3.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 373.3.016:028.6(072)
Загальні примітки:
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 13.10.2020 № 1/11-7037)
Bibliography: бібліогр. с. 131-136.Анотація:
    Навчально-методичний посібник комплексно висвітлює питання формування читацької компетентності учнів початкової школи в умовах інтегрованого навчання, під час якого коло читання учнів значно розширюється за тематикою й різновидами текстів. Автори обговорюють низку теоретичних питань (зміст понять «читацька компетентність», «читацька грамотність», «читання з розумінням», модель компетентного читача відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти, учнівський навчальний поступ в оволодінні читацькою компетентністю), а також пропонують приклади практичних вправ, які допоможуть учителеві системно підтримувати учнів у їхньому становленні як компетентних читачів.
    Видання адресоване вчителям початкових класів, фахівцям з питань підвищення кваліфікації вчителів, студентам педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти.
Зміст:
ПЕРЕДМОВА 5
РОЗДІЛ 1. ЧИТАННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА УСПІШНОГО ЖИТТЄВОГО ПОСТУПУ ОСОБИСТОСТІ 7
1.1. Читання з розумінням — наскрізне вміння в контексті ключових компетентностей 7
1.2. Читацька компетентність vs читацька грамотність vs читання з розумінням 12
1.3. Різноманіття типів текстів для читання в початковій школі 18
РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОМПЕТЕНТНОГО ЧИТАЧА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ВІД ПОЛІТИК ДО ПРАКТИК 27
2.1. Нова українська школа: від знаннєвої парадигми до компетентнісної 27
2.2. Інтегроване навчання як одна з можливостей формування вправного читача в Новій українській школі 28
2.3. Модель компетентного читача в Державному стандарті початкової освіти 29
2.4. Типові освітні програми як дороговказ для формування читацької компетентності 36
2.5. Принцип доповнювальності в інтегрованому навчанні як умова розвитку компетентного читача 38
РОЗДІЛ 3. АКТУАЛЬНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ УЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ В НАВЧАННІ ЧИТАННЯ 48
3.1. Дієві практики з навчання критичного читання 48
3.2. Добір тексту І текстів із «потенціалом» як передумова успішності навчання читання 53
РОЗДІЛ 4. ЧИТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕКСТІВ У СИСТЕМІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ 59
4.1. Мета читання інформаційних текстів 59
4.2. Мотивація до читання інформаційних текстів через актуалізацію досвіду учнів 60
4.3. Читання для загального, вибіркового та повного розуміння 62
4.4. Сприйняття, аналіз, інтерпретація й оцінювання прочитаного 64
4.5. Розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту в роботі з інформаційними текстами 66
4.6. Рекомендації щодо розширення кола завдань до інформаційних текстів 67
РОЗДІЛ 5. ЧИТАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ У СИСТЕМІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ 77
5.1. Мета читання художніх текстів 77
5.2. Художній текст як ресурс для розвитку емоційного інтелекту 78
5.3. Сприйняття, аналіз, інтерпретація та оцінювання художнього тексту 83
5.4. Мова художнього твору 85
5.5. Розвиток критичного мислення в роботі з художніми творами 89
5.6. Рекомендації щодо розширення кола завдань до художніх текстів 91
РОЗДІЛ 6. СТАНОВЛЕННЯ ЧИТАЦЬКОЇ ГРАМОТНОСТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 104
РОЗДІЛ 7. ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ 110
РОЗДІЛ 8. КЛАСНА БІБЛІОТЕКА ЯК РЕСУРС ДЛЯ РОЗВИТКУ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 114
РОЗДІЛ 9. РОБОТА З БАТЬКАМИ ЗАДЛЯ ПІДТРИМКИ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ 120
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ І РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ 131
ДОДАТКИ 137
Додаток А. Очікувані результати щодо формування читацької компетентності в типових освітніх програмах НУШ-1 і НУШ-2 138
Додаток Б. Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року (фрагмент) 149
Додаток В. Ключові аспекти реалізації Стратегії розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року (фрагмент варіанта пропозицій) 159
Додаток Г. Орієнтовні вимоги до оцінювання результатів навчання учнів з навчальних предметів та інтегрованих курсів (фрагмент) 163
Додаток Ґ. Джерела читацьких матеріалів 175
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Barcode
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-1
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-2
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-3
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-4
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-5
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-6
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-7
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-8
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-9
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-10
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3.016:028.6(072) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) Available м-137-11

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України
від 13.10.2020 № 1/11-7037)

бібліогр. с. 131-136

ПЕРЕДМОВА 5
РОЗДІЛ 1. ЧИТАННЯ ЯК ПЕРЕДУМОВА УСПІШНОГО ЖИТТЄВОГО ПОСТУПУ ОСОБИСТОСТІ 7
1.1. Читання з розумінням — наскрізне вміння в контексті ключових компетентностей 7
1.2. Читацька компетентність vs читацька грамотність vs читання з розумінням 12
1.3. Різноманіття типів текстів для читання в початковій школі 18
РОЗДІЛ 2. СТАНОВЛЕННЯ КОМПЕТЕНТНОГО ЧИТАЧА В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ: ВІД ПОЛІТИК ДО ПРАКТИК 27
2.1. Нова українська школа: від знаннєвої парадигми до компетентнісної 27
2.2. Інтегроване навчання як одна з можливостей формування вправного читача в Новій українській школі 28
2.3. Модель компетентного читача в Державному стандарті початкової освіти 29
2.4. Типові освітні програми як дороговказ для формування читацької компетентності 36
2.5. Принцип доповнювальності в інтегрованому навчанні як умова розвитку компетентного читача 38
РОЗДІЛ 3. АКТУАЛЬНИЙ ІНСТРУМЕНТАРІЙ УЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ В НАВЧАННІ ЧИТАННЯ 48
3.1. Дієві практики з навчання критичного читання 48
3.2. Добір тексту І текстів із «потенціалом» як передумова успішності навчання читання 53
РОЗДІЛ 4. ЧИТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕКСТІВ У СИСТЕМІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ 59
4.1. Мета читання інформаційних текстів 59
4.2. Мотивація до читання інформаційних текстів через актуалізацію досвіду учнів 60
4.3. Читання для загального, вибіркового та повного розуміння 62
4.4. Сприйняття, аналіз, інтерпретація й оцінювання прочитаного 64
4.5. Розвиток критичного мислення та емоційного інтелекту в роботі з інформаційними текстами 66
4.6. Рекомендації щодо розширення кола завдань до інформаційних текстів 67
РОЗДІЛ 5. ЧИТАННЯ ХУДОЖНІХ ТВОРІВ У СИСТЕМІ ІНТЕГРОВАНОГО НАВЧАННЯ 77
5.1. Мета читання художніх текстів 77
5.2. Художній текст як ресурс для розвитку емоційного інтелекту 78
5.3. Сприйняття, аналіз, інтерпретація та оцінювання художнього тексту 83
5.4. Мова художнього твору 85
5.5. Розвиток критичного мислення в роботі з художніми творами 89
5.6. Рекомендації щодо розширення кола завдань до художніх текстів 91
РОЗДІЛ 6. СТАНОВЛЕННЯ ЧИТАЦЬКОЇ ГРАМОТНОСТІ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ 104
РОЗДІЛ 7. ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ 110
РОЗДІЛ 8. КЛАСНА БІБЛІОТЕКА ЯК РЕСУРС ДЛЯ РОЗВИТКУ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 114
РОЗДІЛ 9. РОБОТА З БАТЬКАМИ ЗАДЛЯ ПІДТРИМКИ ФОРМУВАННЯ ЧИТАЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ 120
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ І РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ 131
ДОДАТКИ 137
Додаток А. Очікувані результати щодо формування читацької компетентності в типових освітніх програмах НУШ-1 і НУШ-2 138
Додаток Б. Стратегія розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року (фрагмент) 149
Додаток В. Ключові аспекти реалізації Стратегії розвитку освітніх оцінювань у сфері загальної середньої освіти в Україні до 2030 року (фрагмент варіанта пропозицій) 159
Додаток Г. Орієнтовні вимоги до оцінювання результатів навчання учнів з навчальних предметів та інтегрованих курсів (фрагмент) 163
Додаток Ґ. Джерела читацьких матеріалів 175

Навчально-методичний посібник комплексно висвітлює питання формування читацької компетентності учнів початкової школи в умовах інтегрованого навчання, під час якого коло читання учнів значно розширюється за тематикою й різновидами текстів. Автори обговорюють низку теоретичних питань (зміст понять «читацька компетентність», «читацька грамотність», «читання з розумінням», модель компетентного читача відповідно до вимог Державного стандарту початкової освіти, учнівський навчальний поступ в оволодінні читацькою компетентністю), а також пропонують приклади практичних вправ, які допоможуть учителеві системно підтримувати учнів у їхньому становленні як компетентних читачів.
Видання адресоване вчителям початкових класів, фахівцям з питань підвищення кваліфікації вчителів, студентам педагогічних спеціальностей закладів вищої освіти.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine