Нова українська школа: методика навчання математики у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів [Текст] : навчально-методичний посібник / С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко

Автори: Скворцова Світлана Олексіївна; Онопрієнко Оксана ВолодимирівнаВихідні дані: Харків : Видавництво "Ранок", 2019Опис: 320 с. : іл. ; 210 мм.Мова: українська.Країна: Україна.ISBN: 978-617-09-6795-4.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 373.3:51(07)
Загальні примітки:
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 13.10.2020 № 1/11-7033)
Наявність бібліографії/покажчика: бібліогр. с. 316 (5 джерел).Анотація:
    У посібнику подано методику навчання учнів 3 і 4 класів основних питань курсу математики: арифметичних дій додавання і віднімання багато-цифрових чисел; табличного й позатабличного множення і ділення; навчання розв’язування простих і складених задач; вивчення величин та їх одиниць; алгебраїчної та геометричної пропедевтики.
    У посібнику реалізовано науково-методичні напрацювання авторів, ураховано сучасні дослідження про психофізіологічні особливості дітей цифрового покоління.
    Призначено для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Зміст:
Передмова 3
Розділ 1. Психолого-педагогічні і методичні засади навчання математики в 3—4 класах
1.1. Сучасні учні початкової школи — діти цифрового покоління 6
1.2. Загальні питання методики навчання математики учнів 3-4 класів з урахуванням особливостей перебігу когнітивних процесів 12
Розділ 2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами
2.1. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 3 класі 23
2.1.1. Методика вивчення табличного множення і ділення 23
2.1.2. Методика вивчення нумерації трицифрових чисел 31
2.1.3. Методика вивчення додавання і віднімання в межах 1000 41
2.1.4. Методика вивчення позатабличного множення і ділення 47
2.2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 4 класі 60
2.2.1. Методика вивчення письмового множення трицифрового числа на одноцифрове 60
2.2.2. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове 63
2.2.3. Методика вивчення письмового множення двоцифрового числа на двоцифрове 68
2.2.4. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове 69
2.2.5. Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел 78
2.2.6. Методика вивчення додавання і віднімання багатоцифрових чисел 90
2.2.7. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на одноцифрове 95
2.2.8. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на одноцифрове 98
2.2.9. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на двоцифрове 101
2.2.10. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на двоцифрове 105
Розділ 3. Методика вивчення звичайних дробів
3.1. Методика формування уявлення про дріб із чисельником 1 у 3 класі 112
3.1.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 112
3.1.2. Методика навчання порівняння дробів із чисельником 1 116
3.1.3. Методика навчання знаходження частини від цілого 118
3.1.4. Методика навчання знаходження цілого за величиною його частини 120
3.2. Методика формування уявлення про дроби в 4 класі 122
3.2.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 122
3.2.2. Методика навчання порівняння дробів із рівними знаменниками 124
3.2.3. Методика навчання знаходження дробу від числа 126
3.2.4. Методика навчання знаходження числа за величиною його дробу 130
3.2.5. Формування уявлення про дріб як частку двох натуральних чисел 135
Розділ 4. Методика навчання розв’язування задач у 3—4 класах
4.1. Види простих задач у 3 класі та методика роботи над ними 137
4.2. Види складених задач у 3 класі та методика роботи над ними 149
4.2.1. Методика формування загального уміння розв’язувати складені задачі 149
4.2.1.1. Складені задачі, які містять частини — дроби 154
4.2.1.2. Складені задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами 157
4.2.1.3. Задачі на знаходження суми, на різницеве або кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них 160
4.2.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 167
4.2.2.1. Задачі на знаходження четвертого пропорційного 168
4.2.2.2. Задачі на подвійне зведення до одиниці 172
4.2.2.3. Задачі на спільну роботу 178
4.3. Види простих задач у 4 класі та методика роботи над ними 182
4.3.1. Прості задачі з величинами: швидкість, час і подоланий шлях 182
4.3.2. Задачі на час 188
4.4. Види складених задач у 4 класі та методика роботи над ними 191
4.4.1. Методика формування загального вміння розв’язувати складені задачі 191
4.4.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 191
4.4.2.1. Задачі, які містять однакову величину 192
4.4.2.2. Задачі на процеси 222
Розділ 5. Методика алгебраїчної пропедевтики в 3—4 класах
5.1. Числові вирази, рівності, нерівності в 3-4 класах 250
5.2. Вирази зі змінною, рівняння, нерівності зі змінною в 3-4 класах 257
Розділ 6. Методика геометричної пропедевтики в 3—4 класах 277
Розділ 7. Методика навчання основних величин у 3-4 класах
7.1. Величини та їх вимірювання в курсі математики 3 класу 283
7.2. Величини та їх вимірювання в курсі математики 4 класу 293
Мітки з цієї бібліотеки: Немає міток з цієї бібліотеки для цієї назви. Ввійдіть, щоб додавати мітки.
Оцінки зірочками
    Середня оцінка: 0.0 (0 голос.)
Фонди
Тип одиниці зберігання Поточна бібліотека Шифр зберігання Стан Штрих-код
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-1
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-2
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-3
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-4
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-5
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-6
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-7
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-8
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-9
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-10
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) Доступно м-132-11

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 13.10.2020 № 1/11-7033)

Рецензенти:
Н. П. Листопад, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;
О. Б. Колесник, учитель початкових класів Харківської гімназії № 12 Харківської міської ради Харківської області, учитель-методист

бібліогр. с. 316 (5 джерел)

Передмова 3
Розділ 1. Психолого-педагогічні і методичні засади навчання математики в 3—4 класах
1.1. Сучасні учні початкової школи — діти цифрового покоління 6
1.2. Загальні питання методики навчання математики учнів 3-4 класів з урахуванням особливостей перебігу когнітивних процесів 12
Розділ 2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами
2.1. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 3 класі 23
2.1.1. Методика вивчення табличного множення і ділення 23
2.1.2. Методика вивчення нумерації трицифрових чисел 31
2.1.3. Методика вивчення додавання і віднімання в межах 1000 41
2.1.4. Методика вивчення позатабличного множення і ділення 47
2.2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 4 класі 60
2.2.1. Методика вивчення письмового множення трицифрового числа на одноцифрове 60
2.2.2. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове 63
2.2.3. Методика вивчення письмового множення двоцифрового числа на двоцифрове 68
2.2.4. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове 69
2.2.5. Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел 78
2.2.6. Методика вивчення додавання і віднімання багатоцифрових чисел 90
2.2.7. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на одноцифрове 95
2.2.8. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на одноцифрове 98
2.2.9. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на двоцифрове 101
2.2.10. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на двоцифрове 105
Розділ 3. Методика вивчення звичайних дробів
3.1. Методика формування уявлення про дріб із чисельником 1 у 3 класі 112
3.1.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 112
3.1.2. Методика навчання порівняння дробів із чисельником 1 116
3.1.3. Методика навчання знаходження частини від цілого 118
3.1.4. Методика навчання знаходження цілого за величиною його частини 120
3.2. Методика формування уявлення про дроби в 4 класі 122
3.2.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 122
3.2.2. Методика навчання порівняння дробів із рівними знаменниками 124
3.2.3. Методика навчання знаходження дробу від числа 126
3.2.4. Методика навчання знаходження числа за величиною його дробу 130
3.2.5. Формування уявлення про дріб як частку двох натуральних чисел 135
Розділ 4. Методика навчання розв’язування задач у 3—4 класах
4.1. Види простих задач у 3 класі та методика роботи над ними 137
4.2. Види складених задач у 3 класі та методика роботи над ними 149
4.2.1. Методика формування загального уміння розв’язувати складені задачі 149
4.2.1.1. Складені задачі, які містять частини — дроби 154
4.2.1.2. Складені задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами 157
4.2.1.3. Задачі на знаходження суми, на різницеве або кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них 160
4.2.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 167
4.2.2.1. Задачі на знаходження четвертого пропорційного 168
4.2.2.2. Задачі на подвійне зведення до одиниці 172
4.2.2.3. Задачі на спільну роботу 178
4.3. Види простих задач у 4 класі та методика роботи над ними 182
4.3.1. Прості задачі з величинами: швидкість, час і подоланий шлях 182
4.3.2. Задачі на час 188
4.4. Види складених задач у 4 класі та методика роботи над ними 191
4.4.1. Методика формування загального вміння розв’язувати складені задачі 191
4.4.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 191
4.4.2.1. Задачі, які містять однакову величину 192
4.4.2.2. Задачі на процеси 222
Розділ 5. Методика алгебраїчної пропедевтики в 3—4 класах
5.1. Числові вирази, рівності, нерівності в 3-4 класах 250
5.2. Вирази зі змінною, рівняння, нерівності зі змінною в 3-4 класах 257
Розділ 6. Методика геометричної пропедевтики в 3—4 класах 277
Розділ 7. Методика навчання основних величин у 3-4 класах
7.1. Величини та їх вимірювання в курсі математики 3 класу 283
7.2. Величини та їх вимірювання в курсі математики 4 класу 293

У посібнику подано методику навчання учнів 3 і 4 класів основних питань курсу математики: арифметичних дій додавання і віднімання багато-цифрових чисел; табличного й позатабличного множення і ділення; навчання розв’язування простих і складених задач; вивчення величин та їх одиниць; алгебраїчної та геометричної пропедевтики.
У посібнику реалізовано науково-методичні напрацювання авторів, ураховано сучасні дослідження про психофізіологічні особливості дітей цифрового покоління.
Призначено для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.

Немає коментарів для цієї одиниці.

для можливості публікувати коментарі.

Натисніть на зображення, щоб переглянути його в оглядачі зображень

Локальне зображення обкладинки
Поділитися

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine