Нова українська школа: методика навчання математики у 3-4 класах закладів загальної середньої освіти на засадах інтегративного і компетентнісного підходів [Текст] : навчально-методичний посібник / С. О. Скворцова, О. В. Онопрієнко

Автори: Скворцова Світлана Олексіївна; Онопрієнко Оксана ВолодимирівнаPublication: Харків : Видавництво "Ранок", 2019Description: 320 с. : іл. ; 210 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-617-09-6795-4.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 373.3:51(07)
Загальні примітки:
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 13.10.2020 № 1/11-7033)
Bibliography: бібліогр. с. 316 (5 джерел).Анотація:
    У посібнику подано методику навчання учнів 3 і 4 класів основних питань курсу математики: арифметичних дій додавання і віднімання багато-цифрових чисел; табличного й позатабличного множення і ділення; навчання розв’язування простих і складених задач; вивчення величин та їх одиниць; алгебраїчної та геометричної пропедевтики.
    У посібнику реалізовано науково-методичні напрацювання авторів, ураховано сучасні дослідження про психофізіологічні особливості дітей цифрового покоління.
    Призначено для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Зміст:
Передмова 3
Розділ 1. Психолого-педагогічні і методичні засади навчання математики в 3—4 класах
1.1. Сучасні учні початкової школи — діти цифрового покоління 6
1.2. Загальні питання методики навчання математики учнів 3-4 класів з урахуванням особливостей перебігу когнітивних процесів 12
Розділ 2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами
2.1. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 3 класі 23
2.1.1. Методика вивчення табличного множення і ділення 23
2.1.2. Методика вивчення нумерації трицифрових чисел 31
2.1.3. Методика вивчення додавання і віднімання в межах 1000 41
2.1.4. Методика вивчення позатабличного множення і ділення 47
2.2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 4 класі 60
2.2.1. Методика вивчення письмового множення трицифрового числа на одноцифрове 60
2.2.2. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове 63
2.2.3. Методика вивчення письмового множення двоцифрового числа на двоцифрове 68
2.2.4. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове 69
2.2.5. Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел 78
2.2.6. Методика вивчення додавання і віднімання багатоцифрових чисел 90
2.2.7. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на одноцифрове 95
2.2.8. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на одноцифрове 98
2.2.9. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на двоцифрове 101
2.2.10. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на двоцифрове 105
Розділ 3. Методика вивчення звичайних дробів
3.1. Методика формування уявлення про дріб із чисельником 1 у 3 класі 112
3.1.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 112
3.1.2. Методика навчання порівняння дробів із чисельником 1 116
3.1.3. Методика навчання знаходження частини від цілого 118
3.1.4. Методика навчання знаходження цілого за величиною його частини 120
3.2. Методика формування уявлення про дроби в 4 класі 122
3.2.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 122
3.2.2. Методика навчання порівняння дробів із рівними знаменниками 124
3.2.3. Методика навчання знаходження дробу від числа 126
3.2.4. Методика навчання знаходження числа за величиною його дробу 130
3.2.5. Формування уявлення про дріб як частку двох натуральних чисел 135
Розділ 4. Методика навчання розв’язування задач у 3—4 класах
4.1. Види простих задач у 3 класі та методика роботи над ними 137
4.2. Види складених задач у 3 класі та методика роботи над ними 149
4.2.1. Методика формування загального уміння розв’язувати складені задачі 149
4.2.1.1. Складені задачі, які містять частини — дроби 154
4.2.1.2. Складені задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами 157
4.2.1.3. Задачі на знаходження суми, на різницеве або кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них 160
4.2.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 167
4.2.2.1. Задачі на знаходження четвертого пропорційного 168
4.2.2.2. Задачі на подвійне зведення до одиниці 172
4.2.2.3. Задачі на спільну роботу 178
4.3. Види простих задач у 4 класі та методика роботи над ними 182
4.3.1. Прості задачі з величинами: швидкість, час і подоланий шлях 182
4.3.2. Задачі на час 188
4.4. Види складених задач у 4 класі та методика роботи над ними 191
4.4.1. Методика формування загального вміння розв’язувати складені задачі 191
4.4.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 191
4.4.2.1. Задачі, які містять однакову величину 192
4.4.2.2. Задачі на процеси 222
Розділ 5. Методика алгебраїчної пропедевтики в 3—4 класах
5.1. Числові вирази, рівності, нерівності в 3-4 класах 250
5.2. Вирази зі змінною, рівняння, нерівності зі змінною в 3-4 класах 257
Розділ 6. Методика геометричної пропедевтики в 3—4 класах 277
Розділ 7. Методика навчання основних величин у 3-4 класах
7.1. Величини та їх вимірювання в курсі математики 3 класу 283
7.2. Величини та їх вимірювання в курсі математики 4 класу 293
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Barcode
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-1
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-2
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-3
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-4
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-5
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-6
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-7
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-8
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-9
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-10
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 373.3:51(07) / С47 (Browse shelf(Opens below)) Available м-132-11

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (лист Міністерства освіти і науки України від 13.10.2020 № 1/11-7033)

Рецензенти:
Н. П. Листопад, науковий співробітник відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України;
О. Б. Колесник, учитель початкових класів Харківської гімназії № 12 Харківської міської ради Харківської області, учитель-методист

бібліогр. с. 316 (5 джерел)

Передмова 3
Розділ 1. Психолого-педагогічні і методичні засади навчання математики в 3—4 класах
1.1. Сучасні учні початкової школи — діти цифрового покоління 6
1.2. Загальні питання методики навчання математики учнів 3-4 класів з урахуванням особливостей перебігу когнітивних процесів 12
Розділ 2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами
2.1. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 3 класі 23
2.1.1. Методика вивчення табличного множення і ділення 23
2.1.2. Методика вивчення нумерації трицифрових чисел 31
2.1.3. Методика вивчення додавання і віднімання в межах 1000 41
2.1.4. Методика вивчення позатабличного множення і ділення 47
2.2. Методика навчання нумерації чисел та арифметичних дій із числами в 4 класі 60
2.2.1. Методика вивчення письмового множення трицифрового числа на одноцифрове 60
2.2.2. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на одноцифрове 63
2.2.3. Методика вивчення письмового множення двоцифрового числа на двоцифрове 68
2.2.4. Методика вивчення письмового ділення трицифрового числа на двоцифрове 69
2.2.5. Методика вивчення нумерації багатоцифрових чисел 78
2.2.6. Методика вивчення додавання і віднімання багатоцифрових чисел 90
2.2.7. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на одноцифрове 95
2.2.8. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на одноцифрове 98
2.2.9. Методика вивчення множення багатоцифрового числа на двоцифрове 101
2.2.10. Методика вивчення ділення багатоцифрового числа на двоцифрове 105
Розділ 3. Методика вивчення звичайних дробів
3.1. Методика формування уявлення про дріб із чисельником 1 у 3 класі 112
3.1.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 112
3.1.2. Методика навчання порівняння дробів із чисельником 1 116
3.1.3. Методика навчання знаходження частини від цілого 118
3.1.4. Методика навчання знаходження цілого за величиною його частини 120
3.2. Методика формування уявлення про дроби в 4 класі 122
3.2.1. Одержання дробу — однієї з кількох рівних частин цілого 122
3.2.2. Методика навчання порівняння дробів із рівними знаменниками 124
3.2.3. Методика навчання знаходження дробу від числа 126
3.2.4. Методика навчання знаходження числа за величиною його дробу 130
3.2.5. Формування уявлення про дріб як частку двох натуральних чисел 135
Розділ 4. Методика навчання розв’язування задач у 3—4 класах
4.1. Види простих задач у 3 класі та методика роботи над ними 137
4.2. Види складених задач у 3 класі та методика роботи над ними 149
4.2.1. Методика формування загального уміння розв’язувати складені задачі 149
4.2.1.1. Складені задачі, які містять частини — дроби 154
4.2.1.2. Складені задачі на знаходження трьох чисел за трьома сумами 157
4.2.1.3. Задачі на знаходження суми, на різницеве або кратне порівняння двох добутків або часток та обернені до них 160
4.2.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 167
4.2.2.1. Задачі на знаходження четвертого пропорційного 168
4.2.2.2. Задачі на подвійне зведення до одиниці 172
4.2.2.3. Задачі на спільну роботу 178
4.3. Види простих задач у 4 класі та методика роботи над ними 182
4.3.1. Прості задачі з величинами: швидкість, час і подоланий шлях 182
4.3.2. Задачі на час 188
4.4. Види складених задач у 4 класі та методика роботи над ними 191
4.4.1. Методика формування загального вміння розв’язувати складені задачі 191
4.4.2. Методика формування вміння розв’язувати задачі певних типів 191
4.4.2.1. Задачі, які містять однакову величину 192
4.4.2.2. Задачі на процеси 222
Розділ 5. Методика алгебраїчної пропедевтики в 3—4 класах
5.1. Числові вирази, рівності, нерівності в 3-4 класах 250
5.2. Вирази зі змінною, рівняння, нерівності зі змінною в 3-4 класах 257
Розділ 6. Методика геометричної пропедевтики в 3—4 класах 277
Розділ 7. Методика навчання основних величин у 3-4 класах
7.1. Величини та їх вимірювання в курсі математики 3 класу 283
7.2. Величини та їх вимірювання в курсі математики 4 класу 293

У посібнику подано методику навчання учнів 3 і 4 класів основних питань курсу математики: арифметичних дій додавання і віднімання багато-цифрових чисел; табличного й позатабличного множення і ділення; навчання розв’язування простих і складених задач; вивчення величин та їх одиниць; алгебраїчної та геометричної пропедевтики.
У посібнику реалізовано науково-методичні напрацювання авторів, ураховано сучасні дослідження про психофізіологічні особливості дітей цифрового покоління.
Призначено для вчителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine