Нова українська школа: порадник для вчителя [Текст] : навчально-методичний посібник / Шиян Р. Б., Софій Н. 3., Онопрієнко О. В., Найда Ю. Μ., Пристінська Μ. C., Большакова I. O.
Publication: Київ : Літера ЛТД, 2019Description: 208 с. : Іл. ; 238 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-966-945-122-4.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 373/.3/.5(477)Item type | Current library | Call number | Status | Barcode | |
---|---|---|---|---|---|
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-1 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-2 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-3 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-4 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-5 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-6 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-7 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-8 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-9 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-10 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-11 | |
![]() |
Школа № 7 | 373/.3/.5(477) / Н75 (Browse shelf(Opens below)) | Available | м-127-12 |
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.09.2019 № 1178)
Розділи підготували:
Розділ T- Онопрієнко О. В., канд. пед. наук;
Розділ 2 - Шиян Р. Б., канд. біол. наук, Софій Н. 3., канд. пед. наук;
Розділ 3 - Онопрієнко О. В., канд. пед. наук;
Розділ 4 - Найда Ю. Μ.;
Розділ 5,6- Пристінська Μ. C., Большакова I. O.;
Розділ 7 - Софій Н. 3., канд. пед. наук;
Розділ 8 - Найда Ю. Μ.;
Розділ 9 - Софій Н. 3., канд. пед. наук.
За загальною редакцією H. Μ. Бібік, доктора пед. наук, професора, дійсного члена НАПН України
Рецензенти:
Зелюк В. В., канд. пед. наук, доцент, ректор Полтавського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені Μ. В. Остроградського;
Слободянюк H. Г, директор Білоцерківського навчально-виховного об'єднання «Загальноосвітня школа I-Ill ступенів № 15 — дитячо-юнацький спортивно-оздоровчий клуб»
Вступне слово 5
Розділ 1. ОГЛЯД КОНЦЕПЦІЇ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА»
1.1. Виклики, що стоять перед початковою школою 11
1.2. Чинники якісної початкової освіти 12
1.3. Мета і головні компоненти Концепції «Нова українська школа» 13
1.4. Компетентнісний підхід, ключові компетентності 14
1.5. Педагогіка партнерства 17
1.6. Особливості організації освітнього процесу 18
Розділ 2. ПУТІВНИК ПО ДЕРЖАВНОМУ СТАНДАРТУ ПОЧАТКОВОЇ ОСВІТИ
2.1. Цільові групи 21
2.2. Ціннісні орієнтири Державного стандарту початкової освіти 22
2.3. Цикли початкової освіти 23
2.4. Освітні галузі 23
2.5. Освітня програма 25
2.6. Навчальна програма 25
2.7. Базовий навчальний план 26
2.8. Типовий навчальний план 27
2.9. Навчальний план закладу освіти 28
2.10. Календарне планування 28
Розділ 3. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ДІТЕЙ 6-7-РІЧНОГО ВІКУ
3.1. Початок навчання у школі: вплив на емоційний стан і поведінку дитини 29
3.2. Особливості психічних і пізнавальних процесів 30
3.3. Етапи та умови розвитку пізнавальних інтересів 33
3.4. Особливості розвитку дитини під час організації навчання 36
Розділ 4. ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА: СЕРЕДОВИЩЕ, ЩО НАЛЕЖИТЬ ДІТЯМ
4.1. Роль учителя у формуванні психологічно безпечного середовища 40
4.2. Забезпечення права вибору 41
4.3. Формування спільних цінностей 42
4.4. Ранкові зустрічі 43
4.5. Фізичне середовище 46
4.6. Розвиток відповідальності 49
4.7. Встановлення правил 49
4.8. Участь дітей в організації освітнього середовища 50
4.9. Багатоманітність світу і простір для кожного 50
4.10. Практичне завдання до розділу 51
Розділ 5. ІНТЕГРАЦІЯ: ТЕМАТИЧНИЙ ІДІЯЛЬНІСНИЙ ПІДХОДИ
5.1. Інтеграція в освіті. Інтегроване навчання 54
5.2. Діяльнісний підхід. Критичне мислення і розв'язання проблем 57
5.3. Деякі стратегії розвитку критичного мислення 60
5.4. Діяльнісний підхід: ротаційні моделі «Щоденні 5» і «Щоденні 3» 66
Розділ 6. ТЕМАТИЧНЕ НАВЧАННЯ. ПЛАНУВАННЯ ТЕМАТИЧНОГО НАВЧАННЯ
6.1. Формування міжпредметних компетентностей у процесі тематичного навчання 78
6.2. Планування тематичного навчання 80
Розділ 7. ОСОБЛИВОСТІ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ
7.1. Мета і цілі оцінювання в сучасній школі 90
7.2. Коли починати оцінювання? 91
7.3. Спостереження і записи 92
7.4. Діти з особливими освітніми потребами 92
7.5. Основні аспекти процесу оцінювання 93
7.6. Технологія портфоліо 95
7.7. Практичне завдання до розділу 100
Розділ 8. СПІВПРАЦЯ З БАТЬКАМИ
8.1. Основні шляхи співпраці: спілкування 101
8.2. Основні шляхи співпраці: залучення батьків до освітнього процесу 106
8.3. Основні шляхи співпраці: Національна електронна платформа 108
8.4. Практичне завдання до розділу 109
Розділ 9. СВЯТКУВАННЯ БАГАТОМАНІТНОСТІ. СОЦІАЛЬНА ІНКЛЮЗІЯ
9.1. Правовий аспект 111
9.2. Основні поняття: інклюзивна освіта, діти з особливими освітніми потребами 112
9.3. Особливості організації освітнього процесу 113
9.4. Практичне завдання до розділу 118
Словник термінів 120
ДОДАТКИ
Додаток А. Державний стандарт початкової освіти (із додатками 1-12) 124
Додаток Б. Витяг з навчальної програми курсу «Я досліджую світ» (з Типової освітньої програми, розробленої під керівництвом О. Я. Савченко) 162
Витяг з модельної навчальної програми курсу «Я досліджую світ» (за Типовою освітньою програмою, розробленою під керівництвом Р. Б. Шияна) 167
Додаток В. Типові навчальні плани для початкової школи 172
Додаток Г. Форма спостереження за розвитком дитини віком від 6 до 10 років (початкова школа) 176
Додаток Д. Форма оцінки середовища 196
Додаток Е. Ранкова зустріч 198
Додаток Є. Форма самооцінки для вчителя 205
Навчально-методичний посібник «Нова українська школа: порадник для вчителя» містить матеріали та практичні завдання, які допоможуть учителям створювати освітнє середовище, забезпечити різні форми інтегрованого навчання, залучати до педагогічної взаємодії родини дітей, інших партнерів, оцінити власну практику в контексті освітніх новацій, здійснювати моніторинг розвитку учнів.
There are no comments on this title.