Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі [Текст] : навчально-методичний посібник / А. А. Колупаева, О. Μ. Таранченко

Автори: Колупаева Алла Анатоліївна; Таранченко Оксана МиколаївнаPublication: Харків : Видавництво "Ранок", 2019Description: 304 с. : Іл. ; 239 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-617-09-4737-6.Розділ знань: Довідкове виданняУДК: 376-056.2/3(035)
Загальні примітки:
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 04.09.2019 № 1178)
Анотація:
    Посібник базується на головних засадах інклюзивної освіти. Видання містить відомості про періодизацію та перспективи навчання дітей з особливими потребами; у посібнику окреслено новітні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики. Автори враховують сучасні тенденції в навчанні дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід. У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей в інклюзивному класі; методичні рекомендації щодо адаптації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів в інклюзивних умовах закладу загальної середньої освіти; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
    Посібник адресовано педагогам закладів загальної середньої освіти, методичним працівникам, асистентам учителів, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з особливими освітніми потребами, фахівцям ІРЦ, працівникам соціальних служб.
Зміст:
ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ТА ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: СИСТЕМНИЙ ВИМІР 7
Інклюзивна освіта як сучасна освітня парадигма 7
Інклюзивне навчання як освітній особистісно орієнтований процес 18
ПРОЕКТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ 24
Диференційоване викладання 28
Організаційно-методичні аспекти диференційованого викладання 39
Стратегії навчання в інклюзивному класі 52
Адаптації та модифікації 59
Система організації навчання в інклюзивному класі 65
ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ. КОГНІТИВНІ ПОРУШЕННЯ 77
Загальний огляд 77
Класифікація 78
Загальні ознаки 78
Підтримка 81
Організація навчання в інклюзивному середовищі 83
Стратегії навчання в інклюзивному класі 85
Рекомендації щодо покращення адаптивної поведінки 86
СИНДРОМ ДАУНА 87
Загальний огляд 87
Загальні ознаки 87
Підтримка 90
Стратегії навчання в інклюзивному класі 91
НАСКРІЗНІ (ПЕРВАЗИВНІ) ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ 94
Загальний огляд 94
Класифікація 94
Загальні ознаки 96
РОЗЛАДИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА (РАС) 99
Загальний огляд 99
Загальні ознаки 101
Організація навчання в інклюзивному середовищі 105
Стратегії навчання в інклюзивному класі 1ll
Пристосування/адаптації у навчальному процесі 118
РОЗЛАДИ МОВЛЕННЯ ТА МОВИ 123
Загальний огляд 123
Класифікація 123
Загальні ознаки 124
Підтримка 126
Організація навчання в інклюзивному середовищі 128
Стратегії навчання в інклюзивному класі 132
СЕНСОРНІ ПОРУШЕННЯ 137
Загальний огляд 137
ПОРУШЕННЯ СЛУХУ 139
Загальний огляд 139
Загальні ознаки 140
Класифікація 143
Підтримка 144
Організація навчання в інклюзивному середовищі 145
Стратегії навчання в інклюзивному класі 151
ПОРУШЕННЯ ЗОРУ 155
Загальний огляд 155
Класифікація 155
Загальні ознаки 158
Організація навчання в інклюзивному середовищі 161
Стратегії навчання в інклюзивному класі 166
Пристосування/адаптації в навчальному процесі 170
ПОРУШЕННЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ 172
Загальний огляд 172
Загальні ознаки 174
Спеціальне обладнання 174
Загальні підходи щодо розміщення та поводження 178
ДИТЯЧИЙ ЦЕРЕБРАЛЬНИЙ ПАРАЛІЧ (ДЦП) 181
Загальний огляд 181
Класифікація 181
Загальні ознаки 185
Організація навчання в інклюзивному середовищі 191
Стратегії навчання в інклюзивному класі 192
Пристосування/адаптації в навчальному процесі 195
Реабілітаційна терапія (ерготерапія) 198
Сенсорна інтеграція 200
ЕМОЦІЙНІ ТА ПОВЕДІНКОВІ РОЗЛАДИ 205
Загальний огляд 205
Класифікація 206
Загальні ознаки 208
ТРИВОЖНІ РОЗЛАДИ 210
Загальний огляд 210
Підтримка 216
ДЕПРЕСІЯ 219
Загальний огляд 219
Загальні ознаки 220
Підтримка 224
Організація навчання в інклюзивному середовищі 228
ОПОЗИЦІЙНО ЗУХВАЛИЙ РОЗЛАД 230
Загальний огляд 230
Підтримка 232
Організація навчання в інклюзивному середовищі 235
Стратегії навчання в інклюзивному класі 237
Підтримка батьків 242
РОЗЛАДИ ПОВЕДІНКИ 245
Загальний огляд 245
Класифікація 246
Підтримка 247
Вилучення 248
СИНДРОМ ДЕФІЦИТУ УВАГИ ТА ГІПЕРАКТИВНОСТІ СДУ/СДУГ 260
Загальний огляд 260
Класифікація 261
Загальні ознаки 264
Організація навчання в інклюзивному середовищі 266
Стратегії навчання в інклюзивному класі 272
Підтримка 277
Запобігання проблемній поведінці 281
Супровід 287
ЛІТЕРАТУРА 291
ДОДАТОК 296
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings: Методика навчання 376-056.2/3(035) К64 376-056.2/3(035) / К64

Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 04.09.2019 № 1178)

Рецензенти:
Савчук Л. O., кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри педагогіки, психології та корекційної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти;
Слободанюк H. Г., директор Білоцерківського навчально-виховного об’єднання «Загальноосвітня школа I-III ступенів №15 - дитячо-юнацький спортивний оздоровчий клуб» Білоцерківської міської ради Київської області.

ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА ТА ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ: СИСТЕМНИЙ ВИМІР 7
Інклюзивна освіта як сучасна освітня парадигма 7
Інклюзивне навчання як освітній особистісно орієнтований процес 18
ПРОЕКТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ІНКЛЮЗИВНОМУ ОСВІТНЬОМУ СЕРЕДОВИЩІ 24
Диференційоване викладання 28
Організаційно-методичні аспекти диференційованого викладання 39
Стратегії навчання в інклюзивному класі 52
Адаптації та модифікації 59
Система організації навчання в інклюзивному класі 65
ДІТИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ. КОГНІТИВНІ ПОРУШЕННЯ 77
Загальний огляд 77
Класифікація 78
Загальні ознаки 78
Підтримка 81
Організація навчання в інклюзивному середовищі 83
Стратегії навчання в інклюзивному класі 85
Рекомендації щодо покращення адаптивної поведінки 86
СИНДРОМ ДАУНА 87
Загальний огляд 87
Загальні ознаки 87
Підтримка 90
Стратегії навчання в інклюзивному класі 91
НАСКРІЗНІ (ПЕРВАЗИВНІ) ПОРУШЕННЯ РОЗВИТКУ 94
Загальний огляд 94
Класифікація 94
Загальні ознаки 96
РОЗЛАДИ АУТИСТИЧНОГО СПЕКТРА (РАС) 99
Загальний огляд 99
Загальні ознаки 101
Організація навчання в інклюзивному середовищі 105
Стратегії навчання в інклюзивному класі 1ll
Пристосування/адаптації у навчальному процесі 118
РОЗЛАДИ МОВЛЕННЯ ТА МОВИ 123
Загальний огляд 123
Класифікація 123
Загальні ознаки 124
Підтримка 126
Організація навчання в інклюзивному середовищі 128
Стратегії навчання в інклюзивному класі 132
СЕНСОРНІ ПОРУШЕННЯ 137
Загальний огляд 137
ПОРУШЕННЯ СЛУХУ 139
Загальний огляд 139
Загальні ознаки 140
Класифікація 143
Підтримка 144
Організація навчання в інклюзивному середовищі 145
Стратегії навчання в інклюзивному класі 151
ПОРУШЕННЯ ЗОРУ 155
Загальний огляд 155
Класифікація 155
Загальні ознаки 158
Організація навчання в інклюзивному середовищі 161
Стратегії навчання в інклюзивному класі 166
Пристосування/адаптації в навчальному процесі 170
ПОРУШЕННЯ ФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ 172
Загальний огляд 172
Загальні ознаки 174
Спеціальне обладнання 174
Загальні підходи щодо розміщення та поводження 178
ДИТЯЧИЙ ЦЕРЕБРАЛЬНИЙ ПАРАЛІЧ (ДЦП) 181
Загальний огляд 181
Класифікація 181
Загальні ознаки 185
Організація навчання в інклюзивному середовищі 191
Стратегії навчання в інклюзивному класі 192
Пристосування/адаптації в навчальному процесі 195
Реабілітаційна терапія (ерготерапія) 198
Сенсорна інтеграція 200
ЕМОЦІЙНІ ТА ПОВЕДІНКОВІ РОЗЛАДИ 205
Загальний огляд 205
Класифікація 206
Загальні ознаки 208
ТРИВОЖНІ РОЗЛАДИ 210
Загальний огляд 210
Підтримка 216
ДЕПРЕСІЯ 219
Загальний огляд 219
Загальні ознаки 220
Підтримка 224
Організація навчання в інклюзивному середовищі 228
ОПОЗИЦІЙНО ЗУХВАЛИЙ РОЗЛАД 230
Загальний огляд 230
Підтримка 232
Організація навчання в інклюзивному середовищі 235
Стратегії навчання в інклюзивному класі 237
Підтримка батьків 242
РОЗЛАДИ ПОВЕДІНКИ 245
Загальний огляд 245
Класифікація 246
Підтримка 247
Вилучення 248
СИНДРОМ ДЕФІЦИТУ УВАГИ ТА ГІПЕРАКТИВНОСТІ СДУ/СДУГ 260
Загальний огляд 260
Класифікація 261
Загальні ознаки 264
Організація навчання в інклюзивному середовищі 266
Стратегії навчання в інклюзивному класі 272
Підтримка 277
Запобігання проблемній поведінці 281
Супровід 287
ЛІТЕРАТУРА 291
ДОДАТОК 296

Посібник базується на головних засадах інклюзивної освіти. Видання містить відомості про періодизацію та перспективи навчання дітей з особливими потребами; у посібнику окреслено новітні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами та стратегії успішного впровадження інклюзивної практики. Автори враховують сучасні тенденції в навчанні дітей з особливими потребами в Україні та передовий міжнародний досвід. У навчально-методичному посібнику представлено ефективні технології навчання дітей в інклюзивному класі; методичні рекомендації щодо адаптації навчального середовища; методичні прийоми, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб учнів в інклюзивних умовах закладу загальної середньої освіти; поради, що сприятимуть удосконаленню інклюзивної практики.
Посібник адресовано педагогам закладів загальної середньої освіти, методичним працівникам, асистентам учителів, слухачам курсів підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, студентам педагогічних вузів, батькам дітей з особливими освітніми потребами, фахівцям ІРЦ, працівникам соціальних служб.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine