Онлайн-безпека учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання [Текст] / С. О. Доценко, В. В. Ворожбіт-Горбатюк, Т. Μ. Собченко

Автори: Доценко Світлана Олексіївна; Ворожбіт-Горбатюк Вікторія Вікторівна ; Собченко Тетяна МиколаївнаPublication: Харків : Видавництво "Ранок", 2021Description: 192 с. : Іл. ; 211 мм.Language: українська.Country: Україна.ISBN: 978-617-09-7625-3.Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 37.018.43:004.056
Загальні примітки:
Схвалено для використання в освітньому процесі (Рішення експертної комісії, з педагогіки та методики початкової освіти від 07.10.2021 року (протокол № 8). Зареєстровано у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за № 2.0344-2021 )
Анотація:
    Онлайн-безпека в інформаційному суспільстві є одним з основних напрямів фундаментальних досліджень у сфері інформаційних технологій, які використовуються під час вивчення практично всіх шкільних дисциплін. Сучасний учитель повинен знати основні принципи безпеки цифрових технологій у професійній діяльності, уміти користуватися засобами кібербезпеки електронних освітніх ресурсів для навчання з урахуванням психолого-педагогічних особливостей учнів.
    Запропоновані в цьому посібнику теоретичні матеріали, інструкції, лайф-хаки, практичні завдання допоможуть учителям захистити свою діяльність, свої персональні дані від кібератак
    Навчально-методичний посібник призначено для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Зміст:
РОЗДІЛ І. Організаційний аспект онлайн-безпеки учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання
1. Нормативне забезпечення дистанційного і змішаного навчання 6
2. Навчально-методичні посібники для вчителів з організації дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти 7
3. Надпрофесійні навички вчителя: hard skills і soft skills 8
4. Пам'ятка педагогу щодо організації роботи з учнями в дистанційному та змішаному форматі 10
5. Електронна шкільна документація 13
Питання для самоконтролю 15
Практичні завдання 16
Рекомендовані джерела 16
РОЗДІЛ II. Онлайн-середовище та безпека
1. Інтернет-залежність — вада сучасного цифрового суспільства 17
2. Захист персональних даних 23
3. Електронний цифровий підпис (ЕЦП) 38
4. Надійний пароль 42
5. Водяні знаки — захист авторських прав на світлини, рисунки, зображення 51
6. Пароль на флешку, папку, файл 57
7. Батьківський контроль 69
8. Мобільні додатки батьківського контролю 76
9. Екранний час. Цифровий добробут 83
Питання для самоконтролю 84
Практичні завдання 85
Рекомендовані джерела 85
РОЗДІЛ III. Емоційний комфорт в онлайн-едукаціях
1. Принципи співпраці психологів і освітян щодо підтримки, збереження психічного здоров'я дитини 86
2. Комунікативна активність як базис психологічного здоров'я 91
3. Формування в підлітків безпечної поведінки в інтернет-мережі 95
4. Мережевий етикет учасників форумів та чатів 101
5. Безпека користування електронною поштою 105
6. Етика електронного листування 115
7. Корисні поради щодо використання соціальних мереж 116
8. Інтернет-маркетинг 121
9. Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо організації роботи за комп'ютером без шкоди для здоров'я 123
10. Кібербулінг — ідентифікація та запобігання 129
11. Критичне мислення для оцінювання інформації 141
Питання для самоконтролю 149
Практичні завдання 149
Рекомендовані джерела 150
РОЗДІЛ IV. Лайфхаки з онлайн-безпеки
1. Дотримання етикету в месенджерах 152
2. Telegram — це один із найпопулярніших месенджерів 152
3. Інстаграм — це соціальна мережа для обміну фотографіями та відеозаписами 154
4. Правила спілкування у Viber-чаті 162
5. Захист від спаму 163
6. Безпека у використанні ZOOM 163
7. Як визначити, що на комп'ютері є вірус 164
8. Як видалити комп'ютерний вірус 164
9. Корисні поради для безпечної професійної комунікації 165
10. Поради з безпечного з'єднання в публічних Wi-Fi мережах 165
11. Уважність під час здійснення платежів 166
12. Поради від Емі Макріді для батьків 167
13. Конфіденційність та безпека веббраузеру Google Chrome 167
14. Що таке зумбомбінг та як від нього захиститися 168
ДОДАТКИ
1. Перелік освітніх платформ для організації дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти 172
2. Сервіси та платформи для організації дистанційного та змішаного навчання: можливості, переваги, недоліки 173
3. Навчальний захід у режимі вебконференції 177
4. Школа в смартфоні. Освітня платформа HUMAN 182
5. Короткий словник термінів 189
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Barcode
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-1
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-2
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-3
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-4
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-5
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-6
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-7
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-8
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-9
Методика навчання Методика навчання Школа № 7 37.018.43:004.056 / О-58 (Browse shelf(Opens below)) Available м-115-10

Схвалено для використання в освітньому процесі (Рішення експертної комісії, з педагогіки та методики початкової освіти від 07.10.2021 року (протокол № 8).
Зареєстровано у Каталозі надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам за № 2.0344-2021 )

РОЗДІЛ І. Організаційний аспект онлайн-безпеки учасників освітнього процесу в умовах дистанційного і змішаного навчання
1. Нормативне забезпечення дистанційного і змішаного навчання 6
2. Навчально-методичні посібники для вчителів з організації дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти 7
3. Надпрофесійні навички вчителя: hard skills і soft skills 8
4. Пам'ятка педагогу щодо організації роботи з учнями в дистанційному та змішаному форматі 10
5. Електронна шкільна документація 13
Питання для самоконтролю 15
Практичні завдання 16
Рекомендовані джерела 16
РОЗДІЛ II. Онлайн-середовище та безпека
1. Інтернет-залежність — вада сучасного цифрового суспільства 17
2. Захист персональних даних 23
3. Електронний цифровий підпис (ЕЦП) 38
4. Надійний пароль 42
5. Водяні знаки — захист авторських прав на світлини, рисунки, зображення 51
6. Пароль на флешку, папку, файл 57
7. Батьківський контроль 69
8. Мобільні додатки батьківського контролю 76
9. Екранний час. Цифровий добробут 83
Питання для самоконтролю 84
Практичні завдання 85
Рекомендовані джерела 85
РОЗДІЛ III. Емоційний комфорт в онлайн-едукаціях
1. Принципи співпраці психологів і освітян щодо підтримки, збереження психічного здоров'я дитини 86
2. Комунікативна активність як базис психологічного здоров'я 91
3. Формування в підлітків безпечної поведінки в інтернет-мережі 95
4. Мережевий етикет учасників форумів та чатів 101
5. Безпека користування електронною поштою 105
6. Етика електронного листування 115
7. Корисні поради щодо використання соціальних мереж 116
8. Інтернет-маркетинг 121
9. Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо організації роботи за комп'ютером без шкоди для здоров'я 123
10. Кібербулінг — ідентифікація та запобігання 129
11. Критичне мислення для оцінювання інформації 141
Питання для самоконтролю 149
Практичні завдання 149
Рекомендовані джерела 150
РОЗДІЛ IV. Лайфхаки з онлайн-безпеки
1. Дотримання етикету в месенджерах 152
2. Telegram — це один із найпопулярніших месенджерів 152
3. Інстаграм — це соціальна мережа для обміну фотографіями та відеозаписами 154
4. Правила спілкування у Viber-чаті 162
5. Захист від спаму 163
6. Безпека у використанні ZOOM 163
7. Як визначити, що на комп'ютері є вірус 164
8. Як видалити комп'ютерний вірус 164
9. Корисні поради для безпечної професійної комунікації 165
10. Поради з безпечного з'єднання в публічних Wi-Fi мережах 165
11. Уважність під час здійснення платежів 166
12. Поради від Емі Макріді для батьків 167
13. Конфіденційність та безпека веббраузеру Google Chrome 167
14. Що таке зумбомбінг та як від нього захиститися 168
ДОДАТКИ
1. Перелік освітніх платформ для організації дистанційного та змішаного навчання в закладах загальної середньої освіти 172
2. Сервіси та платформи для організації дистанційного та змішаного навчання: можливості, переваги, недоліки 173
3. Навчальний захід у режимі вебконференції 177
4. Школа в смартфоні. Освітня платформа HUMAN 182
5. Короткий словник термінів 189

Онлайн-безпека в інформаційному суспільстві є одним з основних напрямів фундаментальних досліджень у сфері інформаційних технологій, які використовуються під час вивчення практично всіх шкільних дисциплін. Сучасний учитель повинен знати основні принципи безпеки цифрових технологій у професійній діяльності, уміти користуватися засобами кібербезпеки електронних освітніх ресурсів для навчання з урахуванням психолого-педагогічних особливостей учнів.
Запропоновані в цьому посібнику теоретичні матеріали, інструкції, лайф-хаки, практичні завдання допоможуть учителям захистити свою діяльність, свої персональні дані від кібератак
Навчально-методичний посібник призначено для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine