Українська мова 5 клас [Текст] : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / О. П. Глазова
Вихідні дані: Київ : Видавничий дім «Освіта», 2022Опис: 240 с. : іл. ; 290 мм.Мова: українська.Країна: Україна.ISBN: 978-966-983-350-1 (в підручниках ISBN відсутній).Розділ знань: Навчальне виданняУДК: 811.161.2(075.3)Тип одиниці зберігання | Поточна бібліотека | Шифр зберігання | Стан | Очікується на дату | Штрих-код | |
---|---|---|---|---|---|---|
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-83 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-050 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 31/05/2025 | п-282-027 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-038 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-54 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-55 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-56 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-57 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-58 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-59 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-60 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-61 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-62 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-63 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-64 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-65 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-66 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-67 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-68 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 22/04/2026 | п-282-69 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-70 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-71 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-72 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-73 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-74 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-75 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 31/05/2025 | п-282-76 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-77 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-78 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-79 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-80 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-81 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-82 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-1 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-2 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-3 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-4 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-5 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-6 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-7 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-8 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-9 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-10 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-11 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-12 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-13 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-14 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 22/04/2026 | п-282-15 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-16 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-17 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 31/05/2025 | п-282-18 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-19 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-20 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-21 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-22 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-23 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-24 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-25 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-26 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-27 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-28 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-29 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-30 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-31 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 31/05/2025 | п-282-32 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-33 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-34 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-35 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-36 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 31/05/2025 | п-282-37 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 22/04/2026 | п-282-38 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-39 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-40 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Видано | 22/04/2026 | п-282-41 | |
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-42 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-43 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-44 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-45 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-46 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-47 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-48 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-49 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-50 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-51 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-52 | ||
![]() |
Школа № 7 | 811.161.2(075.3)/Г46 (Огляд полиці(Відкривається нижче)) | Доступно | п-282-53 |
Рекомендовано Міністерством освіти і науки України (наказ Міністерства освіти і науки України від 08.02.2022 №140)
Юні громадяни і громадянки інформаційного суспільства! 4
ВСТУП
§ 1. Значення мови в житті людини і суспільства. Українська мова — державна мова України 5
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ
§ 2 . Текст. Речення. Слово 19
ЛЕКСИКОЛОГІЯ
§ 3. Лексичне значення слова 27
§ 4. Однозначні та багатозначні слова (повторення) 32
§ 5. Використання багатозначних слів у прямому й переносному значеннях (повторення) 38
§ 6. Групи слів за значенням. Синоніми (повторення і поглиблення). Синонімічний ряд. Роль синонімів у мовленні. Використання синонімів 42
§ 7. Антоніми (повторення і поглиблення). Роль антонімів у мовленні. Антоніми в прислів’ях і приказках 48
§ 8. Омоніми (повторення і поглиблення). Розрізнення омонімів і багатозначних слів 53
§ 9. Пароніми 60
БУДОВА СЛОВА. ОРФОГРАФІЯ
§ 10. Основа слова і закінчення. Незмінювані і змінні слова (повторення і поглиблення) 63
§ 11. Корінь слова. Спільнокореневі слова та форми слова (повторення і поглиблення). Спільнокореневі слова як засіб зв’язку речень у тексті 67
§ 12. Префікс і суфікс (повторення і поглиблення). Суфікси та префікси, які надають словам емоційного забарвлення та виразності 70
§ 13. Правопис значущих частин слова (повторення). Написання префіксів пре-, при-, прі- 76
ФОНЕТИКА. ГРАФІКА. ОРФОЕПІЯ. ОРФОГРАФІЯ
§ 14. Звуки мови і звуки мовлення. Відмінність їх від інших звуків, які створює людина, звуків природних і штучних фізичних явищ тощо 80
§ 15. Голосні і приголосні звуки 85
§ 16. Приголосні тверді і м’які, дзвінкі і глухі, шиплячі (повторення). Пом’якшені приголосні. Вимова звуків, які позначаємо буквами ґ і г 86
§ 17. Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука) 90
§ 18. Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї; дж, дз та щ (повторення) 92
§ 19. Склад. Основні правила переносу 96
§ 20. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Логічний наголос для виділення слів зі смисловим навантаженням 99
§ 21. Орфоепічна помилка (практично) 104
Вимова голосних і приголосних звуків. Чергування звуків. Правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без-
§ 22. Вимова голосних звуків. Ненаголошені голосні [е], [и], [о] в коренях слів.
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] в коренях слів (повторення і поглиблення) 107
§ 23. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Написання слів із сумнівними приголосними 113
§ 24. Вимова та правопис префіксів з- (зі-, с-), роз- (розі-), без- 118
§ 25. Спрощення у групах приголосних 123
§ 26. Найпоширеніші випадки чергування голосних звуків (практично) 129
§ 27. Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків (практично) 137
§ 28. Позначення м’якості приголосних на письмі. Уживання м’якого знака (повторення і поглиблення) 146
§ 29. Апостроф (повторення і поглиблення) 155
§ 30. Подвоєння букв на позначення збігу однакових приголосних звуків 161
§ 31. Подвоєння букв на позначення подовжених приголосних 166
ВІДОМОСТІ ІЗ СИНТАКСИСУ ТА ПУНКТУАЦІЇ
Словосполучення і речення. Головні та другорядні члени речення
§ 32. Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова і речення. Головне й залежне слово в словосполученні 171
§ 33. Речення, його граматична основа (підмет і присудок). Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення) 178
§ 34. Види речень за метою висловлювання та за емоційним забарвленням 182
§ 35. Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина 187
§ 36. Речення з однорідними членами (без сполучників і з найбільш уживаними сполучниками). Кома між однорідними членами речення 193
§ 37. Узагальнювальне слово в реченні з однорідними членами.
Двокрапка перед однорідними членами речення після узагальнювального слова. Тире перед узагальнювальним слоном 200
§ 38 Звертання. Непоширені і поширені звертання. Розділові знаки для виділення звертань (повторення) 205
§ 39 Вставні слова та сполучення слів. Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично). Виділення вставних слів на письмі комами 210
Складне речення
§ 40. Складні речення з безсполучниковим і сполучниковим зв’язком. Кома між частинами складного речення 219
§ 41. Пряма мова. Діалог. Розділові знаки для оформлення прямої мови (діалогу) 224
§ 42. Діалог. Розділові знаки при діалозі 227
ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 5 КЛАСІ 231
РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ
Загальне уявлення про мовлення як діяльність. Види мовленнєвої діяльності: аудіювання, читання, говоріння, письмо. Різновиди мовленнєвого спілкування: усне й писемне, монологічне й діалогічне 9
Складання і розігрування діалогів 14
Типи мовлення. Особливості будови опису предмета. Усний вибірковий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета, за колективно складеним простим планом 22
Стилі мовлення. Особливості художнього та наукового опису предмета 34
Складання діалогів 47
Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за планом) 51
Складання діалогів 52
Докладний письмовий переказ тексту розповідного характеру з елементами опису предмета (або тварини), що містить синоніми та антоніми 58
Особливості твору-опису тварини (предмета). Написання твору-опису тварини (або предмета) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення і виразності (у художньому стилі) 74
Написання твору-розповіді на основі власного досвіду в художньому стилі (за планом) 94
Написання есе про красу й милозвучність української мови 126
Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму (за планом) 153
Написання твору-роздуму на тему, пов’язану із життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом 158
Написання твору-роздуму за колективно складеним планом у художньому стилі 185
Складання діалогів-розпитувань 192
Письмовий докладний переказ тексту розповідного характеру З елементами роздуму, що містить однорідні члени речення 199
Лист до рідної людини з використанням звертань і вставлених слів 214
Немає коментарів для цієї одиниці.