Про що розповідає ікона [Текст] / Томаш Шпідлік; Марко Іван Рупнік ; переклад з італійської Мар'яни Прокопович ; консультант-мистецтвознавець Соломія Воробйова ; художнє оформлення Софії Бурак

Автори: Шпідлік Томаш; Рупнік Марко ІванВторинна відповідальність: Перекладач Прокопович Мар'яна ; Оформлювач книги Бурак СофіяEdition Statement: Переклад за виданням: Tomàš Špidlík, Marko Ivan Rupnik. Narrativa delĺʼimmagine. Roma: Lipa, 1996.Publication: Львів : Монастир Монахів Студитського Уставу : Видавничий відділ «Свічадо», 1999Description: 126 с. : іл. ; 200 мм.Language: українська; of original work, італійська.Country: Україна.ISBN: 966-561-142-9.Розділ знань: Науково-популярне виданняУДК: 27-526.62
Загальні примітки:
На обкладинці використано фрагмент ікони “Богородиця Милуюча з похвалою“ черемиського майстра, середина XV cm., Музей народної архітектури та побуту, Львів.
Audience: Адресовано богословам, релігієзнавцям, мистецтвознавцям та всім, хто цікавиться богослов’ям ікони.Анотація:
    Образ є одним з ключових понять світогляду людини. Через образи вона пізнає світ, спілкується з ним та мислить. Водночас увесь створений світ наповнений Божим Образом. Наділивши людину здатністю творити, Бог дав їй можливість розкрити себе самого через образ, ікону. Пропонована праця допоможе читачеві заглибитись у феномен ікони, навчитись діалогу з Творцем через ікону, відкриє глибокий зміст символіки іконопису.
Зміст:
ПЕРЕЛІК ІКОН
18 Тройця. Андрій Рубльов. Кінець XIV ст. 142x114. Третьяковська галерея, Москва.
30 Різдво Господнє. Перша половина XV ст. 57x42. Третьяковська галерея, Москва.
34 Розп’яття. Друга половина XVI ст. 98x70. Історичний музей, Сянок.
42 Зняття з хреста (фрагмент ікони “Страсті Господні“). Кінець XV ст. 140x98. Національний музей, Львів.
46 Зшестя в Ад. Перша половина XVI ст.117,5x84,5. Історичний музей, Сянок.
49 Вознесіння Господнє. Кінець XVII ст. 98x81,5. Музей народної архітектури та побуту, Львів.
52 Святий Юрій-Змієборець. Друга половина XVI ст. Колекція Монастиря Монахів Студитів, Львів.
56 Спас Нерукотворний. Друга половина XII ст. 77x71. Третьяковська галерея, Москва.
60 Зачаття Пресвятої Богородиці святою Анною. XVIII ст. 125x75. Музей історії релігії, Львів.
64 Благовіщення. Друга половина XII ст. 229x144. Третьяковська галерея, Москва.
66 Різдво Богородиці. Друга половина XVI ст. 50x45. Національний музей, Львів.
70 Введення в храм. XIV ст. 91x66. Російський музей, Санкт-Петербург.
71 Стрітення. Середина XVI ст. 90x75. Національний музей, Львів.
74 Оплакування померлого Христа (фрагмент ікони “Страсті Господні“). Кінець XV ст. 140x98. Національний музей, Львів.
78 Успіння. Початок XIII ст. 155x128. Третьяковська галерея, Москва.
81 Вишгородська Богородиця. 1-ша третина XII ст. 100x70. Третьяковська галерея, Москва.
84 Велика Панагія. 1224 р. 194x120. Третьяковська галерея, Москва.
88 Владичиця. Остання чверть XIII ст. 140x92. Третьяковська галерея, Москва.
89 Одигітрія. Перша половина XVII ст. 175x141. Музей народної архітектури та побуту, Львів.
92 Покров. XVI ст. Історико-краєзнавчий музей, Рівне.
96 Моління. Друга половина XVI ст. 118x78, Національний музей, Львів.
98 Неопалима Купина. XVIII ст. 31x27. Приватна колекція, Італія.
102 Джерело життя. Приватна колекція, Італія.
106 Божественна Мудрість. 1747 р. 49x39,5. Приватна колекція, Італія.
110 Марія — Рай. Третя чверть XV ст. 162x115. Третьяковська галерея,
Москва.
111 Тобою радується. Кінець XV ст. 24x19,5 Новгородський історико-архітектурний музей-запровідник.
114 Преображення. Друга половина XVI ст. 107x84. Національний музей, Львів.
118 П’ятидесятниця. Кінець XV ст. 65x65. Національний музей, Львів.
122 Страшний Суд. Перша половина XVII ст. 262x203. Історичний музей, Сянок.
ПЕРЕДНЄ СЛОВО КАРД. A. CIAbBECTPIHI 5
вступ
Деякі ввідні запитання 7
Ікона: Слово і Образ 7
Благовість 8
Ікона як видиме Слово 9
Ікона як простір для богословської рефлексії 10
Ікона народжується в літургічному, церковному середовищі 10
Ікона як історія спасіння 12
Чи можна скопіювати ікону? 13
Переосмислення ікони 14
ТРОЙЦЯ 17
РІЗДВО ГОСПОДНЄ 29
РОЗП’ЯТТЯ 35
ЗНЯТТЯ З ХРЕСТА 43
ЗШЕСТЯ В АД 45
ВОЗНЕСІННЯ ГОСПОДНЄ 48
СВЯТИЙ ЮРІЙ-ЗМІЄБОРЕЦЬ 51
СПАС НЕРУКОТВОРНИЙ 55
ЗАЧАТТЯ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ СВЯТОЮ АННОЮ 59
БЛАГОВІЩЕННЯ 62
РІЗДВО БОГОРОДИЦІ 67
ВВЕДЕННЯ В ХРАМ 68
СТРІТЕННЯ 72
ОПЛАКУВАННЯ ПОМЕРЛОГО ХРИСТА 75
УСПІННЯ 77
ВИШГОРОДСЬКА БОГОРОДИЦЯ 80
БОГОРОДИЦЯ ЗНАМЕННЯ, ЙМЕНОВАНА ТАКОЖ ВЕЛИКОЮ ПАНАГІЄЮ 83
ВЛАДИЧИЦЯ 86
ОДИГІТРІЯ — ТА, ЩО ВКАЗУЄ ШЛЯХ 90
ПОКРОВ 93
МОЛІННЯ 95
НЕОПАЛИМА КУПИНА 99
ДЖЕРЕЛО ЖИТТЯ 101
БОЖЕСТВЕННА МУДРІСТЬ 105
МАРІЯ — РАЙ 108
ТОБОЮ РАДУЄТЬСЯ 112
ПРЕОБРАЖЕННЯ 115
П’ЯТИДЕСЯТНИЦЯ 117
СТРАШНИЙ СУД 120
ПЕРЕЛІК ІКОН 124
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Barcode
 Книги Книги Школа № 7 27-526.62/Ш83 (Browse shelf(Opens below)) Available SC7LV011165

На обкладинці використано фрагмент ікони “Богородиця Милуюча з похвалою“ черемиського майстра, середина
XV cm., Музей народної архітектури та побуту, Львів.

Фотограф Олег Кутянський.

ПЕРЕЛІК ІКОН
18 Тройця. Андрій Рубльов. Кінець XIV ст. 142x114. Третьяковська галерея, Москва.
30 Різдво Господнє. Перша половина XV ст. 57x42. Третьяковська галерея, Москва.
34 Розп’яття. Друга половина XVI ст. 98x70. Історичний музей, Сянок.
42 Зняття з хреста (фрагмент ікони “Страсті Господні“). Кінець XV ст. 140x98. Національний музей, Львів.
46 Зшестя в Ад. Перша половина XVI ст.117,5x84,5. Історичний музей, Сянок.
49 Вознесіння Господнє. Кінець XVII ст. 98x81,5. Музей народної архітектури та побуту, Львів.
52 Святий Юрій-Змієборець. Друга половина XVI ст. Колекція Монастиря Монахів Студитів, Львів.
56 Спас Нерукотворний. Друга половина XII ст. 77x71. Третьяковська галерея, Москва.
60 Зачаття Пресвятої Богородиці святою Анною. XVIII ст. 125x75. Музей історії релігії, Львів.
64 Благовіщення. Друга половина XII ст. 229x144. Третьяковська галерея, Москва.
66 Різдво Богородиці. Друга половина XVI ст. 50x45. Національний музей, Львів.
70 Введення в храм. XIV ст. 91x66. Російський музей, Санкт-Петербург.
71 Стрітення. Середина XVI ст. 90x75. Національний музей, Львів.
74 Оплакування померлого Христа (фрагмент ікони “Страсті Господні“). Кінець XV ст. 140x98. Національний музей, Львів.
78 Успіння. Початок XIII ст. 155x128. Третьяковська галерея, Москва.
81 Вишгородська Богородиця. 1-ша третина XII ст. 100x70. Третьяковська галерея, Москва.
84 Велика Панагія. 1224 р. 194x120. Третьяковська галерея, Москва.
88 Владичиця. Остання чверть XIII ст. 140x92. Третьяковська галерея, Москва.
89 Одигітрія. Перша половина XVII ст. 175x141. Музей народної архітектури та побуту, Львів.
92 Покров. XVI ст. Історико-краєзнавчий музей, Рівне.
96 Моління. Друга половина XVI ст. 118x78, Національний музей, Львів.
98 Неопалима Купина. XVIII ст. 31x27. Приватна колекція, Італія.
102 Джерело життя. Приватна колекція, Італія.
106 Божественна Мудрість. 1747 р. 49x39,5. Приватна колекція, Італія.
110 Марія — Рай. Третя чверть XV ст. 162x115. Третьяковська галерея,
Москва.
111 Тобою радується. Кінець XV ст. 24x19,5 Новгородський історико-архітектурний музей-запровідник.
114 Преображення. Друга половина XVI ст. 107x84. Національний музей, Львів.
118 П’ятидесятниця. Кінець XV ст. 65x65. Національний музей, Львів.
122 Страшний Суд. Перша половина XVII ст. 262x203. Історичний музей, Сянок.

ПЕРЕДНЄ СЛОВО КАРД. A. CIAbBECTPIHI 5
вступ
Деякі ввідні запитання 7
Ікона: Слово і Образ 7
Благовість 8
Ікона як видиме Слово 9
Ікона як простір для богословської рефлексії 10
Ікона народжується в літургічному, церковному середовищі 10
Ікона як історія спасіння 12
Чи можна скопіювати ікону? 13
Переосмислення ікони 14
ТРОЙЦЯ 17
РІЗДВО ГОСПОДНЄ 29
РОЗП’ЯТТЯ 35
ЗНЯТТЯ З ХРЕСТА 43
ЗШЕСТЯ В АД 45
ВОЗНЕСІННЯ ГОСПОДНЄ 48
СВЯТИЙ ЮРІЙ-ЗМІЄБОРЕЦЬ 51
СПАС НЕРУКОТВОРНИЙ 55
ЗАЧАТТЯ ПРЕСВЯТОЇ БОГОРОДИЦІ СВЯТОЮ АННОЮ 59
БЛАГОВІЩЕННЯ 62
РІЗДВО БОГОРОДИЦІ 67
ВВЕДЕННЯ В ХРАМ 68
СТРІТЕННЯ 72
ОПЛАКУВАННЯ ПОМЕРЛОГО ХРИСТА 75
УСПІННЯ 77
ВИШГОРОДСЬКА БОГОРОДИЦЯ 80
БОГОРОДИЦЯ ЗНАМЕННЯ, ЙМЕНОВАНА ТАКОЖ ВЕЛИКОЮ ПАНАГІЄЮ 83
ВЛАДИЧИЦЯ 86
ОДИГІТРІЯ — ТА, ЩО ВКАЗУЄ ШЛЯХ 90
ПОКРОВ 93
МОЛІННЯ 95
НЕОПАЛИМА КУПИНА 99
ДЖЕРЕЛО ЖИТТЯ 101
БОЖЕСТВЕННА МУДРІСТЬ 105
МАРІЯ — РАЙ 108
ТОБОЮ РАДУЄТЬСЯ 112
ПРЕОБРАЖЕННЯ 115
П’ЯТИДЕСЯТНИЦЯ 117
СТРАШНИЙ СУД 120
ПЕРЕЛІК ІКОН 124

Образ є одним з ключових понять світогляду людини. Через образи вона пізнає світ, спілкується з ним та мислить. Водночас увесь створений світ наповнений Божим Образом. Наділивши людину здатністю творити, Бог дав їй можливість розкрити себе самого через образ, ікону. Пропонована праця допоможе читачеві заглибитись у феномен ікони, навчитись діалогу з Творцем через ікону, відкриє глибокий зміст символіки іконопису.

Адресовано богословам, релігієзнавцям, мистецтвознавцям та всім, хто цікавиться богослов’ям ікони.

There are no comments on this title.

to post a comment.

Click on an image to view it in the image viewer

Local cover image
Share

Школа № 7

FaceBook

Instagram

Koha Ukraine